Tematem tego tygodnia
są przeciwieństwa
3 – latki – Krasnoludki
– słownictwo
- duży – big
- small – mały
4 – latki – Misie –
słownictwo
- duży – big
- small – mały
- chłopiec – boy
- dziewczyna – girl
5 – latki – Grzybki
- duży – big
- small – mały
- chłopiec – boy
- dziewczyna – girl
- szybki – fast
- wolny – slow
- długi – tall
- krótki – short
Wszystkie grupy wiekowe
– zapoznaj się z obrazkami przeciwieństw (chłopiec, dziewczyna, duży, mały, długi, krótki, szybki, wolny). Nazwij je po polsku.
Posłuchaj
wymowy w/w przeciwieństw po angielsku. Postaraj się zapamiętać te, które
wymieniłam wyżej (dla danej grupy wiekowej).
3 – latki – Krasnoludki
Posłuchaj piosenki o przeciwieństwach. Zapamiętaj nazwy „duży – big” i „mały – small”. Powiedz co może być duże, a
co małe. Poszukaj w swoim domu jednej rzeczy, która jest duża i jednej, która
jest mała. Nazwij je używając określenia „big” i „small”.
4 – latki – Misie
Wskaż na obrazku przeciwieństwa – nazwij je po polsku. Posłuchaj piosenki,
powtarzaj nazwy przeciwieństw. Spróbuj wskazać co na obrazku jest duże, a co
małe. Policz wszystkie obrazki.
5 - latki - Grzybki
Nazwij przeciwieństwa na obrazku. Policz je. Poszukaj w swoim domu po jednej
rzeczy, która jest duża, mała, krótka, długa, szybka, wolna. Nazwij je
określeniami, które dzisiaj poznałeś/aś. Posłuchaj piosenki o przeciwieństwach.
Odszukaj i wskaż co jest małe, a co duże (big, small):
Propozycje dla wszystkich grup wiekowych:
Posłuchajcie bajki o „dużym”
i „małym” czytanej po angielsku:
Zabawa ruchowa:
Cheeky i Pani Monika pozdrawiają!