wtorek, 2 czerwca 2020

Opposites - przeciwieństwa

Opposites - przeciwieństwa

Tematem tego tygodnia są przeciwieństwa

3 – latki – Krasnoludki – słownictwo
- duży – big
- small – mały

4 – latki – Misie – słownictwo
- duży – big
- small – mały
- chłopiec – boy
- dziewczyna – girl

5 – latki – Grzybki
- duży – big
- small – mały
- chłopiec – boy
- dziewczyna – girl
- szybki – fast
- wolny – slow
- długi – tall
- krótki – short

Wszystkie grupy wiekowe – zapoznaj się z obrazkami przeciwieństw (chłopiec, dziewczyna, duży, mały, długi, krótki, szybki, wolny). Nazwij je po polsku. 

Posłuchaj wymowy w/w przeciwieństw po angielsku. Postaraj się zapamiętać te, które wymieniłam wyżej (dla danej grupy wiekowej). 


3 – latki – Krasnoludki
Posłuchaj piosenki o przeciwieństwach. Zapamiętaj nazwy „duży – big”  i „mały – small”. Powiedz co może być duże, a co małe. Poszukaj w swoim domu jednej rzeczy, która jest duża i jednej, która jest mała. Nazwij je używając określenia „big” i „small”.
 
4 – latki – Misie
Wskaż na obrazku przeciwieństwa – nazwij je po polsku. Posłuchaj piosenki, powtarzaj nazwy przeciwieństw. Spróbuj wskazać co na obrazku jest duże, a co małe. Policz wszystkie obrazki.


5 - latki - Grzybki
Nazwij przeciwieństwa na obrazku. Policz je. Poszukaj w swoim domu po jednej rzeczy, która jest duża, mała, krótka, długa, szybka, wolna. Nazwij je określeniami, które dzisiaj poznałeś/aś. Posłuchaj piosenki o przeciwieństwach. 


Odszukaj i wskaż co jest małe, a co duże (big, small):


Propozycje dla wszystkich grup wiekowych:

Posłuchajcie bajki o „dużym” i  „małym” czytanej po angielsku:

Zabawa ruchowa:

Cheeky i Pani Monika pozdrawiają!