poniedziałek, 27 kwietnia 2020

Fruits - owoce - ciąg dalszy










Zgodnie z zapowiedzią w tym tygodniu kontynuujemy tematykę  związaną z owocami. 


FRUITS


Propozycje dla 3 – latków – Krasnoludki

Słowa wprowadzane w tym tygodniu:

-Winogron – grapes
-Sok – juice
-Kolor pomarańczowy – orange

Propozycja 1
Krasnale mogą utrwalić nazwy owoców piosenką „Fruit Juice” i pobawić się w przygotowanie owocowego soku (słownictwo z piosenki: banan - banana, pomarańcza- orange, winogron- grapes,  sok - juice).


Propozycja 2
Przypomnijcie sobie nazwy kolorów, nazwijcie je na obrazkach najpierw po polsku, później po angielsku. Sprawdźcie, który kolor jest nowy?
To kolor pomarańczowy – poznamy dzisiaj jego nazwę.
 Można dziecku włączyć filmik:


Nazwij kolory po angielsku:


 Propozycja 3
Rozwiąż zadania –  policz banany i jabłka. Let’s count. Dziecko przelicza owoce dotykając paluszkiem obrazka na ekranie. Najpierw dziecko może przeliczyć po polsku, a dopiero później po angielsku. (Liczenie do 3).  Przed rozwiązaniem zadania można włączyć dziecku piosenkę o liczbach:


KARTA 1


KARTA 2



KARTA 3

Propozycja 4
A teraz zachęcam, aby dzieci odpowiedziały na pytania, które utrwalą nazwy kolorów i owoców - pomocne będą powyższe zdjęcia owoców:


- What is yellow? Co jest żółte?

  Banana or apple?  Banan czy jabłko?


Dziecko może odpowiedzieć – banana-  lub wskazać kolor żółty na obrazku z bananami.


- What is red? Co jest czerwone?

Apple or orange? Jabłko czy pomarańcza?


Dziecko może odpowiedzieć – apple-  lub wskazać kolor czerwony na obrazku z jabłkiem.


- what is Orange? Co jest pomarańczowe?

- banana or orange?


Dziecko może odpowiedzieć – orange – lub wskazać kolor pomarańczowy na obrazku z pomarańczą.


To teraz głośno policzcie do 3 po angielsku.

One, two, three…



Propozycja 4

Zapraszam do obejrzenia bajki o owocowym dniu świnki Peppy - oczywiście bajka w języku angielskim:


  


Do dzieła Krasnale!

Propozycje dla 4 i 5 latków – 
Misie i Grzybki

Słowa wprowadzane w tym tygodniu:

Grzybki + Misie (5 i 4 – latki)
- truskawka – strawberry
- Ananas – pineapple
-gruszka – pear
Grzybki (5 latki)
- śliwka – plum
- arbuz - watermelon

Słownictwo z bieżącego i z zeszłego tygodnia:


Propozycja 1
Dzieci zapoznają się z nazwami owoców oraz prawidłową wymową. Pomocny będzie w tym film poniżej. Powtarzaj nazwy za lektorem.

 


Propozycja 2

Owoce są zdrowe i kolorowe dlatego utrwalamy nazwy kolorów.

Nazwij kolory po angielsku  i powiedz jaki jest Twój ulubiony kolor – dziecko odpowiada po angielsku.



Propozycja 3

Rozwiąż zadania – policz owoce i nazwij je. Dziecko przelicza owoce dotykając palcem obrazka na ekranie.

Jeśli dziecko będzie miało problem z nazwaniem owoców po angielsku, to zachęcam aby jeszcze raz obejrzało film i wysłuchało nazw owoców. Słownictwo będzie się utrwalać – pamiętajmy, że jest to proces, a dziecko potrzebuje czasu żeby opanować materiał  - doceniajmy  je i chwalmy za to, że próbuje, a nie tylko za uzyskany efekt.  
KARTA 1 - MISIE

KARTA 2 - MISIE

KARTA 3 - MISIE

KARTA 1 - GRZYBKI

KARTA 2 - GRZYBKI



Propozycja 4 - GRZYBKI

Zapamiętaj rytm!
KARTA 3 - GRZYBKI

KARTA 4 - GRZYBKI

KARTA 5 - GRZYBKI


Do dzieła Misie i Grzybki!

Propozycja pracy plastycznej dla wszystkich:

Wykonaj z plasteliny (może to być jakakolwiek masa – nawet masa solna) dowolny owoc, który poznałeś na angielskim. Jeśli masz ochotę pochwalić się swoją pracą, zdjęcia można przesłać na adres e-mailowy przedszkola: pm20bytom@gmail.com   z dopiskiem „język angielski”.


I na koniec zabawa dla wszystkich dzieci: