wtorek, 14 kwietnia 2020

My house - mój dom


Witam po świętach! 
Rozpoczynamy kolejny tydzień z nauką angielskiego. 






Tematem tygodnia jest: „dom” - "house"








Poznamy słownictwo związane z domem, pobawimy się i pośpiewamy. W tym tygodniu skoncentrujemy się na nazwach pomieszczeń. W filmie, który udostępnię jest bardzo dużo nowych słów stąd moja prośba, aby dzieci powtarzały za lektorem tylko nazwy, które wymienię poniżej:
Zaczynamy od słownictwa:

Proponowane słówka dla 5 - latków:

- house – dom

- roof – dach

- window – okno

- door – drzwi

- garden – ogród

- garage – garaż

- living room – salon

- kitchen – kuchnia

- bathroom – łazienka

- bedroom – sypialnia

Proponowane słówka dla 3 i 4 - latków:

- house – dom
- window – okno
- door – drzwi
- garden – ogród



Wszystkie wyżej wymienione słowa wraz z wymową są w filmiku poniżej. Powtarzajcie je za lektorem! Do dzieła przedszkolaki!:





Propozycja dla wszystkich:
 Osłuchaliśmy się z nowym słownictwem to zapraszam Was rysowania!
 Lest draw house! 

Spróbujcie narysować dom z figur geometrycznych. 
Jeśli nie macie własnego pomysłu, możecie zainspirować się tutaj:







Propozycja zabawy dla 5 - latków:

Na pewno Wasze narysowane domki wyglądają super. Przechodzimy do następnej zabawy.
Spróbujcie teraz odgadnąć „co to jest?” „what is this”. 
Jeśli zapamiętaliście i wiecie co jest na obrazku, podajcie nazwę po angielsku. 







Brawo! Well done! 

Propozycje zabaw dla wszystkich, z tym, że wybieramy słownictwo dla danej grupy wiekowej (słówka dla każdej grupy wiekowej wymieniłam na samym początku)

Propozycja zabawy 1:
Zamieszczam obrazki poznanych dzisiaj słów do wydrukowania na jednej kartce A4.
 Obrazki można wyciąć i włożyć np. do pudełka tak, aby dziecko ich nie widziało. 
To będzie magiczne pudełko „Mystery box”. Dziecko może losować obrazki z pudełka i próbować nazywać co się na nich znajduje. 

Propozycja zabawy 2:
Należy wybrać kilka obrazków (na początek 2 lub 3), położyć je przed dzieckiem. Przez chwilę dziecko przygląda się im, po czym rodzic zakrywa obrazki. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby obrazków. Pamiętajmy, że zaczynamy od 2 lub 3 obrazków, gdy dziecko opanuje słownictwo, można wprowadzić do zabawy kolejne 2 - 3 obrazki. 

Propozycja zabawy3:

 Jeśli wydrukują Państwo mini karty dwa razy, można łączyć obrazki w pary i grać nimi w memory. Podczas odkrywania kart dziecko stara się podać nazwę po angielsku. Ta zabawa bardzo utrwala słownictwo.  






Propozycja dla 5 -latków, ale oczywiście 3 i 4 - latki również mogą spróbować :)

A na koniec zabawa na spostrzegawczość! Billy buduje dom, ale coś jest nie tak.
 Billy zapomina o pewnych rzeczach. 
Pomóżcie w budowaniu domu i spróbujcie odgadnąć o czym zapomniał Billy! 




https://www.youtube.com/watch?v=YBhJ8O7p2j8