Witam po świętach!
Rozpoczynamy kolejny tydzień z nauką angielskiego.
Tematem tygodnia jest: „dom” - "house"
Poznamy słownictwo związane z domem, pobawimy się
i pośpiewamy. W tym tygodniu skoncentrujemy się na nazwach pomieszczeń. W
filmie, który udostępnię jest bardzo dużo nowych słów stąd moja prośba, aby
dzieci powtarzały za lektorem tylko nazwy, które wymienię poniżej:
Zaczynamy
od słownictwa:
Proponowane słówka dla 5 - latków:
Proponowane słówka dla 5 - latków:
-
house – dom
-
roof – dach
- window – okno
- door – drzwi
- garden – ogród
- garage – garaż
- living room – salon
- kitchen – kuchnia
- bathroom – łazienka
-
bedroom – sypialnia
Proponowane słówka dla 3 i 4 - latków:
-
house – dom
- window – okno
- door – drzwi
- garden – ogród
Wszystkie
wyżej wymienione słowa wraz z wymową są w filmiku poniżej. Powtarzajcie je za
lektorem! Do dzieła przedszkolaki!:
Propozycja dla wszystkich:
Osłuchaliśmy się z nowym słownictwem to zapraszam Was rysowania!
Lest draw house!
Spróbujcie narysować dom z
figur geometrycznych.
Jeśli nie macie własnego pomysłu, możecie zainspirować
się tutaj:
Propozycja zabawy dla 5 - latków:
Na pewno Wasze narysowane domki wyglądają super. Przechodzimy do następnej zabawy.
Na pewno Wasze narysowane domki wyglądają super. Przechodzimy do następnej zabawy.
Spróbujcie teraz odgadnąć „co to
jest?” „what is this”.
Jeśli zapamiętaliście i wiecie co jest na obrazku, podajcie nazwę po angielsku.
Brawo! Well done!
Propozycje zabaw dla wszystkich, z tym, że wybieramy słownictwo dla danej grupy wiekowej (słówka dla każdej grupy wiekowej wymieniłam na samym początku)
Propozycje zabaw dla wszystkich, z tym, że wybieramy słownictwo dla danej grupy wiekowej (słówka dla każdej grupy wiekowej wymieniłam na samym początku)
Propozycja zabawy 1:
Zamieszczam
obrazki poznanych dzisiaj słów do wydrukowania na jednej kartce A4.
Obrazki
można wyciąć i włożyć np. do pudełka tak, aby dziecko ich nie widziało.
To będzie magiczne pudełko „Mystery box”.
Dziecko może losować obrazki z pudełka i próbować nazywać co się na nich
znajduje.
Propozycja zabawy 2:
Należy wybrać kilka obrazków (na początek 2 lub 3), położyć je przed dzieckiem. Przez chwilę dziecko przygląda się im, po czym rodzic zakrywa obrazki. Zadaniem dziecka jest zapamiętanie jak największej liczby obrazków. Pamiętajmy, że zaczynamy od 2 lub 3 obrazków, gdy dziecko opanuje słownictwo, można wprowadzić do zabawy kolejne 2 - 3 obrazki.
Propozycja zabawy3:
Jeśli wydrukują Państwo mini karty dwa razy, można łączyć obrazki w pary i grać nimi w memory. Podczas odkrywania kart dziecko stara się podać nazwę po angielsku. Ta zabawa bardzo utrwala słownictwo.
Propozycja dla 5 -latków, ale oczywiście 3 i 4 - latki również mogą spróbować :)
A na koniec zabawa na spostrzegawczość! Billy buduje dom, ale coś jest nie tak.
Billy zapomina o pewnych rzeczach.
Pomóżcie w budowaniu domu i spróbujcie odgadnąć o czym zapomniał Billy!
https://www.youtube.com/watch?v=YBhJ8O7p2j8